PLAYBACK, nr 10/2009 (46) Strona www: www.playback.pl
Forum: www.playback.pl/forum.htm Gry, książki, film, sprzęt, publicystyka
Dołącz do nas!

ZAPOWIEDZI

Damian 'Quentin' Krysztofik

Resonance

switch
Resonance
  • Gatunek: przygodowe
  • Producent: xii games
  • Wydawca: brak danych
  • Data wydania: 2010

Niezależne Studio Xii Games postanowiło zadebiutować na rynku produkcją point & click - Resonanse. Twórcy postawili sobie zadanie stworzenia gry, która przyciągnie fanów i koneserów przygodówek z lat dziewięćdziesiątych. Sponsorem i człowiekiem odpowiadającym za całe dzieło jest Vincent Twelve, autor takich tytułów jak Linus Bruckman i Anna.

Jeżeli nie kojarzycie tych produkcji to zapewne dlatego, że były one wydane w wersji elektronicznej i udostępnione za darmo. Dlaczego więc szef projektu postanowił teraz wydać grę, za którą trzeba będzie zapłacić? Czyżby liczył na bardzo duży zysk finansowy? Z zapewnień Vincenta wynika, że jedynym jego celem jest stworzenie świetnej rozgrywki z bardzo dobrą fabułą i odpowiednim klimatem. Co do zarobku, to nie ukrywa, że będzie usatysfakcjonowany, jeżeli wyjdzie na tym interesie na czysto. Czym w takim razie zamierza przyciągnąć graczy przed komputery? Przede wszystkim fabułą, a że sam siebie określa mianem "gawędziarza", może okazać się ona interesująca, chociaż mam, co do tego, pewne obawy.

Resonance

Resonance

Historię rozpoczynamy w miasteczku Aventine City, gdzie naukowiec zajmujący się fizyką cząsteczkową, dokonuje przerażającego odkrycia. Niestety, przed opublikowaniem swego dzieła, ginie w tajemniczych okolicznościach. Jego osiągnięciem zainteresowani są ludzie z niebezpiecznych organizacji i za wszelką cenę postanowią zdobyć to, co wynalazł fizyk. Aby przeszkodzić im w złych zamiarach, przejmiemy kontrolę nad czterema postaciami, które zajmą się poszukiwaniami, mającymi na celu niedopuszczenie, by do rąk wrogów dostało się tajemnicze osiągnięcie doktora. Nasi bohaterowie nauczą się współpracować oraz obdarzą się wzajemnym zaufaniem, by pokonać napotkane na swej drodze trudności. Będzie to możliwe poprzez przełączanie się między postaciami. Dodatkowo, w niektórych momentach wątku fabularnego, rozdzielą się, ponieważ dla każdej z nich zostanie napisany oddzielny scenariusz. Może to być ciekawe rozwiązanie, bo granie określonym bohaterem wpłynie na dalszą fabułę.

Nie zabraknie w niej także łamigłówek, zagadek i układanek, zaś utrudnieniem może być krótki czas przewidziany na ich rozwiązanie, W niektórych przypadkach zmuszeni będziemy wykonać określone zadanie w ciągu np. trzech minut. Może być to trochę frustrujące, dlatego też twórcy przygotowali nam możliwość skorzystania z tzw. trybu przewijania, który pozwoli nam na wielokrotne próby, aż do skutku.

Resonance

Resonance

Według zapewnień programistów porozmawiamy, o czym tylko będziemy chcieli, między innymi dzięki wykorzystaniu pamięci krótkotrwałej, do której zapiszemy nawet 800 pozycji. Skorzystamy także z przypisanych dialogów, pojawiających się w dymkach.

Dzieło znajduje się jeszcze w fazie produkcji, ale oglądając screeny już teraz zaskakuje nas uproszczona oprawa graficzna, najprawdopodobniej mająca swój określony cel. Całkowicie dwuwymiarowa ma przypominać grę z końca lat dziewięćdziesiątych. Modele postaci pozostawiają wiele do życzenia, ponieważ mają pikselowe głowy, kwadratowe dłonie czy prostokątne nogi, ale mogą za to siedzieć, stać, chwytać obiekty w tle czy przenosić rzeczy. Interfejs nie powinien nastręczać żadnych problemów, bo został bardzo dobrze przemyślany.

Resonance

Resonance

Na oficjalnej stronie mamy szansę do 1 listopada bieżącego roku zakupić tytuł w przedsprzedaży za cenę 15 dolarów, a wraz z jej zakupem otrzymamy jako pierwsi demo gry, plakaty itp. Jak na razie nie ma planów wydania produkcji w Polsce, a premiera została zapowiedziana na 2010 rok.