Zapowiedzi

 

  Neverwinter Nights 2 by Szarik

Pierwsze plagi jakie spadły na miasto Neverwinter miały miejsce w 2002 roku. Wtedy to BioWare wydało swojego cudownego RPG`a, który na długo zawładną rynkiem gier komputerowych. 

 

NwN stanowiło idealny przykład pomieszania stylów rozgrywki – starego i nowego. Gra posiadała dwa tryby zabawy. Tradycyjny single player, jaki i tryb muliplayer. Swoją drogą Neverwinter Nights był jednym z pierwszych tytułów wykorzystujących Game Spy Arcade do potyczek sieciowych. Powstały dwa dodatki uwalniające/dodające kolejne questy, bronie, rasy etc. Ponadto fani stworzyli całą masę modułów, dzięki edytorowi z BioWare.

Ciąg dalszy
Po wielu sukcesach jakie odniosło Neverwinter Nights, sława gry troszkę ucichła. Stało się tak za sprawą innych znakomitych RPG`ów takich jak seria Gothic, czy Morrowind. Naszczęście zespół BW postanowił wydać pełnoprawną kontynuację. Squelem zajmuje się studio OBSIDIAN ENTERTAINMENT. Team zabłysną tytułem KotOR 2, grze która mimo sporej ilości “buraczków” odniosła spory sukces. Jak mówią przedstawiciele OE, przeanalizowali oni swoje błędy popełnione w przypadku ich debiutanckiego tytułu i nie zamierzają ich ponownie powtórzyć.


 

“Dwójka” powstaje na autorskim silniku BioWare. Ma on gwarantować grafikę najwyższej klasy, z ogromną ilością wszelkich bajerów. Nie znam się na tym, więc nie będę lał wody. Mimo, że gra nie ma być wierną kopią poprzedniczki, akcja toczyć będzie się w okolicach tytułowego miasta. Oczywiście nie będą to te same miejsca znane z “jedynki”, wręcz przeciwnie. Ludzie z OE poddali je sporym modyfikacjom. NwN 2 opierać się będzie na najnowszych zasadach D&D w wersji 3.5.

You`re the chosen one...
Nasza podróż zaczyna się w rodzinnej wiosce zwanej Zachodni Harbor. Bagienne krajobrazy będą nam towarzyszyć tak długo, aż z miasteczka się nie wydostaniemy. Już na samym początku weźmiemy udział w bitwie, mającej dość nieprzyjemne skutki. Co najważniejsze nie będziemy walczyć jako doświadczony w bojach bohater, lecz jako zwykły obywatel. Jedną z głównych cech NwN 2 jakie wprowadzi Obsidian jest chęć stworzenia gry najbardziej realistycznej, jak jest to tylko możliwe. Oznacza to, że nie będziemy od razu obarczaniu questami od samego króla, tylko dlatego, że jesteśmy głównym bohaterem gry. Broń Boże, na taki przywilej trzeba sobie zasłużyć. Naszej postaci będzie towarzyszyć maksymalnie trzech kompanów. Każdy z nich będzie miał swoją odmienną historię, cel życia, problemy, które powolutku będą stawały się częścią całej wyprawy. Odmiennie w stosunku do NwN, w squelu twórcy pozwolą nam kierować każdą postacią z osobna, decydować o jej wyposażeniu, czy też zawartości ekwipunku.

 


 W grze spotkamy system zaufania znany z KotOR 2. Jest to bardzo ważny aspekt gry, gdyż niejednokrotnie decydować może o przebiegu rozgrywki. “Influence” może ulec zmianie na gorsze bądź lepsze. Wynikać to będzie z rozmowy jaką przeprowadzimy z daną postacią. Obrażając ją, te punkty stracimy, będąc dla niej miłym i służąc jej pomocną dłonią nasze wzajemne stosunki ulegną poprawieniu. Podczas konwersacji będziemy mogli dokonywać zoom`u na twarz rozmówcy, pokręcić głową, czy przejść się po pokoju. Tryb single player ma zapewnić od 40 do 60 godzin zabawy. Możliwe, że w grze spotkamy się z limitem leveli. Ograniczenie ma wynosić 20 lvl., wszystko może jednak ulec zmianie.

Coś o reszcie
Neverwinter Nights 2 będzie się składać z dwóch trybów. Na temat single player napisałem już co nieco, czas wspomnieć o multiplayerze. Jak niedawno informował Feragrus Urquhart Obsidian bacznie przyglądało się wielu grą MMORPG (m.in Guild Wars, World of Warcraft, czy Everquest II). Najbardziej zależało im na zdaniach graczy, jak i ich opiniach. Tym samym, zdobyli ogrom informacji, który wpłyną na ich decyzje. Mianowicie, postanowili oni udoskonalić swój tryb dla wielu graczy. Teraz na jednym serwerze pomieści się aż 64 graczy. Zdaniem twórców, ich zadaniem nie jest stworzenie w pełni internetowej rozgrywki. Mają oni tylko udoskonalić to, co wielu graczy już pokochało. Czyli zmian za dużo wprowadzać nie musieli ;).


I`m gonna destroy you & be the king of games
Neverwinter Nights 2 zapowiada się wyśmienicie. Rozwiązania, które mają okazać się w tym tytule są bardzo interesujące, i jeśli zostaną spełnione w około 80 % opisywana gra ma szanse ponownie zostać tytułem jeden wśród RPG`ów. Na pewno walka jaką stoczy z Gothic`iem 3 , czy Oblivionem będzie długa, i zaciekła. Ale nawet jeśli poniesie porażkę zyska ogrom fanów na długie, długie lata.