PLAYBACK, nr 09-10/2008 (33-34) Strona www: www.playback.pl
Forum: www.playback.pl/forum.htm Gry, książki, film, sprzęt, publicystyka
Dołącz do nas!

PUBLICYSTYKA

Playback.pl

Call of Duty 4: opis map w trybie multiplayer

switch

Call of Duty 4 bez wątpienia posiada najlepszy tryb multi w historii ostatnich lat. Crysis, Gears of War czy S.T.A.L.K.E.R. mogą się schować w kąciku i zapłakać. Poniżej przedstawiamy subiektywny przegląd dostępnych mapek i lokacji.

Ambush

Wielkość: duża

Preferowana ilość graczy: 7vs7

Atrakcyjność: 8

V: Dość duża mapa składająca się z dwóch małomiejskich lokacji przedzielonych szeroką trasą ze zniszczonymi czołgami, pod którą z kolei biegnie niewielki tunel. Świetna lokacja dla snajperów, ale również osób lubiących bezpośrednie starcia i zapędy na tyły wroga. Obie strony miasteczka obfitują w niskie budynki pełne różnorakich miejsc na zasadzki. Główny ciężar starć przebiega jednak na samej autostradzie gdzie dochodzi do bezpośrednich pojedynków i która to przeważnie stanowi ulubione miejsce ostrzału snajperskiego z obu stron.

Ambush

Ambush

Backlot

Wielkość: średnia

Preferowana ilość graczy: 7vs7

Atrakcyjność: 9

N: Moje absolutne TOP 5 ulubionych mapek. Mapa średniej wielkości, w większości otoczona zabudowaniami. Wokół pełno samochodów, które oczywiście można podpalić - doskonałe rozwiązanie w przypadku kiedy gra więcej graczy. Jedna z najbardziej zabugowanych map. Podczas starcia bez problemu można wyjść za mapę, a także schować się tak, aby być mało widocznym. W jej centralnej części znajduje się budynek, na którego dachu można znaleźć mało doświadczonych graczy, którzy liczą na to, że pozostaną niezauważeni.

Backlot

Backlot

Bloc

Wielkość: b. duża

Preferowana ilość graczy: 10vs10

Atrakcyjność: 4

N: Moim zdaniem najgorsza mapa całego trybu multiplayer. Ogromny obszar, który tak naprawdę nie jest w ogóle wykorzystany. Meritum rozgrywki to bunkrowanie się w dwóch budynkach, które znajdują się naprzeciw siebie. Masa snajperów, szybka rozgrywka polecana tylko dla wprawionych graczy. Wyjście na środek mapy kończy się natychmiastową śmiercią, przeważnie po takiej akcji pada sześć strzałów, dodam, że wcale nie ślepych. Na mapie aż roi się od bugów, które często są wykorzystywane przez mniej uczciwych graczy.

Bloc

Bloc

Bog

Wielkość: średnia

Preferowana ilość graczy: 3vs3

Atrakcyjność: 8

Irackie pobojowisko z bagnem i kontenerami na lewej flance i niewielką kanciapą po prawej. Świetna mapka do szybkich i intensywnych starć.

Bog

Bog

Broadcast

Wielkość: duża

Preferowana ilość graczy: 7vs7

Atrakcyjność: 7

V: Obszerne studio telewizyjne wraz z okolicami znane z jednego z pierwszych strać w Iraku. Ogromna sala z monitorami to jedno, wielki hol, dziesiątki wąskich korytarzy to drugie. Duża ilość schodów gwarantuje znalezienie jakiegoś przyczajonego tuż pod nimi malkontenta. Świetna mapka dla osób lubiących tryb "Znajdź i zniszcz". Układ pomieszczeń gwarantuje prowadzenie ognia z wyższych pięter - niektóre pokoje pozbawione są sufitu, w tym jeden, gdzie znajduje się lokacja do podkładania bomby. Mniam.

Broadcast

Broadcast

Chinatown

Wielkość: duża

Preferowana ilość graczy: 7vs7

Atrakcyjność: 6

V: Jedyna lokacja zlokalizowana poza terenem działań znanym z osi fabularnej CoD 4. Niezbyt duża chińska dzielnica obfitująca w liczne zaułki, wielopiętrowe budynki o dość cienkich, ceglanych ścianach (skrycie się obok okna stanowi pierwszy krok do zgonu). Lokacja niezbyt lubiana przez graczy ze względu na dość zakręcony układ budynków i w ogóle dziwny klimat ;). Dla mnie osobiście - jedna z ulubionych ze względu na najdłuższe serie zabitych w grze i fajny klimat samej lokacji. podobny do tego z Kane and Lynch.

N: Nie, nie, nie! To odgrzewany kotlet jak sto pięćdziesiąt, a dokładniej to Carentan z CoD 2, tylko w nieco przerobionej wersji. Lubię tą mapkę, ale podchodzę do niej ze średnim entuzjazmem.

Chinatown

Chinatown

Countdown

Wielkość: duża

Preferowana ilość graczy: 8vs8

Atrakcyjność: 7

N: Ktoś, kiedyś napisał: "Beznadziejna jest ta mapa, chodzisz i szukasz camperów". Nie sposób mi się z nim nie zgodzić. Countdown to dosyć duży obszar, ale jest najeżony masą kryjówek co obfituje w graczy, którzy zamiast grać wolą poczekać na mięcho w ukryciu. Bardzo dobra lokacja jeśli chodzi o snajperkę, jeżeli znajdziemy odpowiednie miejsce to głowy lecą jedne za drugą. Warto zwrócić uwagę, że w jednej z hal można wejść za pociski. Szczególnie przydatne podczas gry w trybie S&D.

V: Jedna z moich ulubionych map zarówno pod kątem klimatu (sowieckie stanowiska balistyczne) jak i wykonania oraz możliwości taktycznych. Równie dobre są rajdy flankami wśród hal i osłon betonowych jak i atak centralny, wychwytywanie ruchów nieprzyjacielskich i atakowanie wroga od tyłu (przy małej ilości graczy, 3vs3). Przy większej ilości graczy robi się kocioł. 8+/10

Countdown

Countdown

Crash

Wielkość: średnia

Preferowana ilość graczy: 8vs8

Atrakcyjność: 10

N: Najlepsza mapa w całej grze, moim subiektywnym zdaniem. Całkiem duże zagęszczenie budynków sprawia, że na tej mapie odnajdzie się każdy gracz, bez względu na styl czy upodobanie. Miejsc do snajpienia tutaj bez liku, choć nie mogę ukrywać, że ja, gracz, który lubi zdecydowane i szybkie scenariusze rozgrywki czerpie ogromną radość z gry na tej lokacji. Mapa nie wygląda na dużą, ale spokojnie zmieści się tutaj około 20 osób w bardzo komfortowej rozgrywce, gorąco polecam.

Crash

Crash

Creek

Wielkość: b.duża

Preferowana ilość graczy: 12vs12 i więcej

Atrakcyjność: 10

V: Zdecydowanie najlepsza plansza w całej grze. Ogromny, świetnie przygotowany kawałek terenu z dwoma formacjami zabudowań oraz biegnącym po środku kanionem i jaskinią - to tylko część atrakcji. Przede wszystkim plansza zapewnia szereg różnorodnych koncepcji rozgrywki i form ataku, liczy się również przewidywanie ruchów przeciwnika i kontratakowanie. Większość starć przebiega na trzech frontach: walki o jaskinię, atak nasypem a następnie skrajem wąwozu lub bezpośrednio na stronę wroga i w końcu leżącą na krańcu mapy dolinką. Świetna mapa dla osób lubiących styl skrytobójcy i ataki z zaskoczenia. Perk z niewidocznością na UAV, do tego tłumik i można szaleć na tyłach wroga. Przebicie się na tyły wrogiej formacji zapewnia ogromną dawkę adrenaliny. Plansza wymusza również kooperację między różnymi graczami - snajperzy pilnują flanki i grzbietu nasypu, w tym czasie siły uderzeniowe przebijają się skrajem formacji, jaskinią lub innymi ścieżkami. Na tej mapce spędzam ostatnio najwięcej czasu i za każdym razem starcia mają inny przebieg.

N: Podzielam zdanie Volta, genialna mapka. Klimat miażdży wszystko, stawiam na równi z Crashem. Warto dodać, że to właśnie na tej mapie silnik CoD 4 pokazuje swoje pazurki. (engine Q3 po tunningu).

Creek

Creek

Crossfire

Wielkość: duża

Preferowana ilość graczy: 9vs9

Atrakcyjność: 6

V: Kolejna lokacja iracka. Szeroka ulica skręcająca w jedną stronę, pełno niskich zabudowań po obu stronach wymusza pojedynki 1vs1 i praktycznie brak większych kombinacji. Jak dla mnie nic ciekawego. Jedna z mniej udanych lokacji.

Crossfire

Crossfire

District

Wielkość: średnia

Preferowana ilość graczy: 7vs7

Atrakcyjność: 9

V: Zdecydowania jedna z najlepszych map w grze, ciekawe rozmieszczenie budynków i terenu, dwa otwarte place i pełno zaułków. Świetna mapa do kilkuosobowych starć w Znajdź i Zniszcz, wymuszających szerokie wspieranie się przez kilku graczy oraz przewidywanie kierunków uderzeń.

District

District

Downpour

Wielkość: duża

Preferowana ilość graczy: 9vs9

Atrakcyjność: 9

N: Kolejna z moich ulubionych map. Dominuje na niej specyficzny klimat, który z resztą bardzo mi przypadł do gustu. Dosyć ciekawe rozmieszczenie budynków, nie ułatwia rozgrywki, choć specjalnie jej nie utrudnia. W centralnej części położone jest działko, zmora tej lokacji. Niejednokrotnie może się zdarzyć, że upierdliwy gracz będzie z niego strzelał przez bardzo długi czas tzw. fragołap. Zdecydowanie ciężko być tutaj snajperem, choć można znaleźć kilka ciekawych miejscówek.

V: Świetna mapa z wiejskimi zabudowaniami, cysternami, szklarnią oraz kilkoma ciekawymi miejscówkami jak np. dach pewnego budynku na który można wspiąć się po drabinie (ulubione miejsce snajperów) czy wyrwa w jednym z murów. Bardzo klimatyczna i świetnie zaplanowana.

Downpour

Downpour

Killhouse

Wielkość: b. mała

Preferowana ilość graczy: 3vs3

Atrakcyjność: 7

N: Zaraz po Shipment, najmniejsza mapa w grze. Poznajemy ją podczas treningu w trybie Single Player. W trybie przeznaczonym dla wielu graczy lokacja ta została całkowicie przebudowana. Mapa dobra dla małej ilości graczy, przy więcej niż dziesięciu powstaje ogromna sieczkarnia. Przy odrobinie szczęścia można z jednego końca mapy przerzucić granat do miejsca gdzie odradza się przeciwnik. Umieszczone w centrum gniazdo służy raczej jako element ozdoby, gdyż niezwykle trudno jest tam się dostać.

V: Jedna z moich ulubionych mapek ze względu na intensywność akcji. Dwa główne kierunki ataku, stalowe kontenery lub barak z cienkimi ściankami z dykty. Ogrom niemalże nieustannej walki, ciągłe rajdy do przodu, przejmowanie pozycji, masakrowanie mniej doświadczonych graczy. Szczególnie emocjonująca przy wyrównanych drużynach gdzie o wyniku końcowym decyduje czasami jedne zgon. 9/10.

Killhouse

Killhouse

Overgrown

Wielkość: duża

Preferowana ilość graczy: 7vs7

Atrakcyjność: 8

V: Lokacja zbliżona nieco klimatem do Downpour oraz Creek, ale nie tak dobra jak te dwie ostatnie. Dosyć sporych rozmiarów wiejskiej osiedle przeorane kanionem z kilkoma mostami.

Overgrown

Overgrown

Pipeline

Wielkość: b. duża

Preferowana ilość graczy: 9vs9

Atrakcyjność: 7

N: Ogromny obszar, raczej ciężko się na nim odnaleźć. Mapa stworzona dla graczy, który preferują każdy styl gry. Masa bugów, które oczywiście są wykorzystywane przez cheaterów. Jeden z nich znajduje się w podziemiach, praktycznie nie do zauważenia. Akcja gry toczy się na wielu płaszczyznach, zarówno na ziemi, jak i dachach, a na podziemnych tunelach kończąc. Mapka przeznaczona dla większej ilości graczy, nie polecam natomiast na rozgrywki klanowe.

Pipeline

Pipeline

Shipment

Wielkość: b. mała

Preferowana ilość graczy: 2vs2

Atrakcyjność: 5

N: Najmniejsza mapa w całej grze, zdecydowanie niepolecana na większe rozgrywki. Sześć graczy na niej to już tłok. Całość rozgrywki zasadza się na poruszaniu między kontenerami, podobnie jak w Showdown nie ma mowy o zabawie w snajpera. Tylko i wyłącznie szybka rozgrywka. Okazuje się jednak, że jest to najmniej zabugowana mapa w całej grze. Na wielu serwerach zabronione jest używanie helikopterów, a także nalotów z powodu wielkości tego miejsca.

V: Fajna mapka na mały młyn 2vs2 i ćwiczenie refleksu oraz nabijanie statów;) Polecana w celu niezobowiązującej relaksacji. 8/10

Shipment

Shipment

Showdown

Wielkość: mała

Preferowana ilość graczy: 4vs4

Atrakcyjność: 8

N: Niewielka mapa, preferowana do rozgrywek 3vs3 lub 4vs4. Choć zdarza się, że i podczas gry 8vs8 jest bardzo przyjemnie. Lokację tę poznajemy już na początku trybu dla jednego gracza, oczywiście to miejsce, w którym jest dokonywana egzekucja. Nie ma tutaj mowy o byciu snajperem, miejscówka typowo przystosowana pod szybką, bezpardonową akcję. Otoczenie jest wykonane całkiem starannie. W trybie Oldschool mode przy pomocy innego gracza można dostać się na dach budynku, co pozwala nam na dostęp do najbardziej newralgicznych miejsc mapy.

V: Jedna z fajniejszych klimatycznie mapek. Polecam w przypadku małej ilości graczy na serwerze.

Showdown

Showdown

Strike

Wielkość: duża

Preferowana ilość graczy: 8vs8

Atrakcyjność: 8+

N: Jedna z większych map, polecana raczej dla -nastu graczy. Bardzo dobra konstrukcja i rozmieszczenie budynków, gra się naprawdę przyjemnie. Strike to miejsce, w którym odnajdą się wszyscy, zarówno zwolennicy szybkich natarć jak i wyrafinowani snajperzy. Charakterystyczny dla tej mapy jest pomnik w jej centralnej części.

Strike

Strike

Vacant

Wielkość: średnia

Preferowana ilość graczy: 7vs7

Atrakcyjność: 8

V: Mapa składająca się głównie z parterowej fabryki pełnej pokręconych korytarzy, pokoi i hal. W miarę cienkie ściany gwarantują otrzymanie kulki od przeciwników stojących za nimi. Klimat starć zbliżony do tego z Broadcast, a więc walka o każdy korytarz i konieczność posiadania oczu z tyłu głowy. Jedna z ulubionych mapek ze względu na intensywność walk.

Vacant

Vacant

Wetwork

Wielkość: mała

Preferowana ilość graczy: 4vs4

Atrakcyjność: 8

V: Pamiętacie statek z pierwszej misji? Właśnie na jego pokładzie ulokowana jest ta mapka. Lokacja niewielkich rozmiarów, jednopoziomowa z kilkoma pomostami do ostrzału z góry, dziesiątki kontenerów, wszystko to premiuje graczy ofensywnych oraz dobrze się asekurujących.

Wetwork

Wetwork

Winter Crash

To nic innego jak mapa "Crash" w wersji bożonarodzeniowej. Lokacja pokryta została śniegiem, bałwankami, choinkami i lampkami. W sam raz na święta i tylko na święta. Pozostawiamy bez oceny jako ciekawostkę.

Krzysztof 'Voltaire' Sykta & Łukasz 'NightKing' Służałek

Polecamy