PLAYBACK, nr 09-10/2008 (33-34) Strona www: www.playback.pl
Forum: www.playback.pl/forum.htm Gry, książki, film, sprzęt, publicystyka
Dołącz do nas!

PUBLICYSTYKA

Playback.pl

Call of Duty 4: opis broni

switch

Assault / Karabiny szturmowe

M16A4 - odblokowany na poziomie 1

Standardowa broń typu assault, za jednym pociągnięciem spustu wystrzeliwuje serię trzech pocisków. Efektywna na średnim i bliskim dystansie.

AK-47 - odblokowany na poziomie 4

W pełni automatyczny, a w dodatku bardzo dobrze sprawdza się zarówno na średnim jak i bliskim dystansie. Niestety, ma dość duży odrzut. Występuje również w wersji złotej.

M4 Carbine - odblokowany na poziomie 10

Broń bardzo podobna do M16A4, mimo to w walce sprawdza się o wiele lepiej, szczególnie z czerwonym celownikiem. W pełni automatyczna.

G3 - odblokowany na poziomie 25

Broń półautomatyczna, genialna celność, rzekłbym, że prawie jak snajperka. Nie bez powodu piszę o snajperce, gdyż broń doskonale nadaje się na dalsze dystanse.

G36C - odblokowany na poziomie 37

Podobnie jak poprzedniczka, z tą różnicą, że w tym wypadku strzelanie jest w pełni automatyczne. Niestety ta wersja G3 straciła nieco na celności, nadaje się tylko na średni dystans.

M14 - odblokowany na poziomie 46

Półautomatyczna. Nie występuje w trybie dla jednego gracza, osobiście nie polecam. Bardzo dobra celność, tylko i wyłącznie na średni i daleki dystans.

MP44 - odblokowany na poziomie 52

Niespodzianka w tym gronie, starusieńki MP44, a właściwie StG44. Dobra na dalszy dystans, choć celność mocno kuleje.

Night: Podsumowując, assault to kompromis, między sub a light machine gun, jeśli chodzi o mobilności. Z tego jakże zacnego grona warte polecenia jest tylko AK-47, ewentualnie G3, lub M4, ale tylko z celownikiem przeziernikowym.

Volt: Bronie o średniej sile przebicia (wyjątek to jednostrzałowy M14 o wyższym wskaźniku penetracji i wyższych mnożnikach uszkodzeń), średniej mobilności. Ulubiony gun: AK-47 zapewniający rozsądny poziom celności i uszkodzeń.

Sub Machine / pistolety maszynowe

MP5 - odblokowany na poziomie 1

W pełni automatyczny subek, doskonały na bliskie starcie. Bardzo dobre osiągi, jeśli chodzi o celność, a zarazem zadawane obrażenia.

Skorpion - odblokowany na poziomie 4

Totalny kompakt, bardzo dobra mobilność. Nie nadaję się nawet na średni dystans, tylko i wyłącznie na małe mapki. Słaby poziom obrażeń.

Mini-uzi - odblokowany na poziomie 13

Broń bardzo podobna do Skorpiona, ale ta z kolei zadaje większe obrażenia i o wiele lepiej sprawdza się na dalsze dystanse. Występuje także w wersji złotej.

AK-74u - odblokowany na poziomie 28

Dosyć ciekawe połączenie, AK-47 z kompaktowymi rozwiązaniami. W ten sposób otrzymujemy bardzo mobilną broń, o całkiem niezłej celności i stosunkowo wysokich obrażeniach.

P90 - odblokowany na poziomie 40

Broń - cudo. Najbardziej wyważona w tej klasie, świetna na średni dystans, ogromne obrażenia, a także ilość wystrzeliwanych pocisków. Mój faworyt.

Night: Jest tylko jedna broń w tej kategorii - P90, inne nie istnieją. Całkiem dobrą alternatywą jest MP5, choć zaznaczam, iż daleko jej do poziomu poprzedniczki.

Volt: Faktycznie P90 sprawuje się wyśmienicie na średnich mapach i wszędzie tam gdzie nie ma potrzeby prowadzenia ognia o dalszym zasięgu czy też o dużej sile przebicia (zawsze można dorzucić ACOG). Dla osób na niższych poziomach doświadczenia warto polecić MP5 z przeziernikiem, następnie AK-74u. Ogólnie wszystkie bronie w tej kategorii charakteryzują się niską siłą przebicia i średnim zasięgiem, co z kolei rekompensuje wysoka mobilność i szybkostrzelność.

Light Machine / lekkie karabiny maszynowe

M249 SAW - odblokowany na poziomie 1

Dziwna broń, oczywiście automatyk. Ni to celowne, ni to zadaje obrażenia. Osobiście nie polecam, choć w akcie desperacji można z niej skorzystać.

RPD - odblokowany na poziomie 4

Ulepszona wersja poprzedniczki, bez porównania lepsza. Dobra na dalszy dystans, szczególnie z celownikiem przeziernikowym, a do tego przyzwoite obrażenia.

M6OE4 - odblokowany na poziomie19

Bez wątpienia no. 1 w tej kategorii, świetna broń na daleki dystans, a obrażenia pozwalają komfortowo zdejmować przeciwników.

Night: Oczywiście najlepsza jest ostatnia broń, choć nie ukrywam, że mogę się zadowolić dwoma poprzednimi. Do wszystkich warto zainwestować w głęboką penetrację pocisku. Często można złapać punkty strzelając przez ścianę.

Volt: Z M6OE4 bez wątpienia można zrobić niezłą sieczkę. Jedna z moich ulubionych ciężkich broni. Jedynym minusem jest dosyć niska mobilność. Najwyższy wskaźnik uszkodzeń spośród lekkich karabinów maszynowych.

W1200 -http://image(...)110c.gif

M1014 -http://image(...)4ed5.gif

M40 -http://image(...)04d9.gif

M21 -http://image(...)abe7.gif

Dragunov -http://image(...)a7ae.gif

R700 -http://image(...)0077.gif

Barrett .50cal -http://image(...)4ea0.gif

1911A1 -http://image(...)7979.gif

USP -http://image(...)2c47.gif

Desert Eagle -http://image(...)099a.gif

Golden Desert Eagle -http://image(...)55fb.gif

Shotgun / strzelby

W1200 - odblokowany na poziomie 2

Typowy shotgun, charakteryzuje się tym, że po każdym strzale należy go przeładować, oczywiście tylko na bardzo bliski dystans, większe odległości mogą powodować problemy z trafieniem. Największe obrażenia z możliwych.

M1014 - odblokowany na poziomie 31

Bardzo podobnie jak poprzednik, ale z jedną zasadniczą różnicą. Posiada magazynek na naboje, co powoduje, że nie trzeba jej często przeładowywać. Występuje również w wersji złotej.

Night: Oba shotguny mogę z czystym sercem polecić. Po prostu, wybierz, którym Ci się lepiej gra, choć stawiam bardziej na M1014.

Volt: M1014. Shotgun świetnie nadaje się jako druga broń główna z "Przesadą" (Overkill).

Sniper / karabiny snajperskie

M40A3 - odblokowany na poziomie 3

M21 - odblokowany na poziomie 8

Dragunov - odblokowany na poziomie 22

R700 - odblokowany na poziomie 34

Barrett .50cal - odblokowany na poziomie 49

Volt: Barret .50. Broń o najwyższej sile przebicie w grze i dystansie. W przypadku snajperek w zasadzie jeden strzał wystarczy by zdjąć przeciwnika. Broń najbardziej śmiercionośna i wymagająca największego opanowania.

Night: Zdecydowanie M40A3, świetna jednostrzałówka. Wystarczy jeden fałszywy ruch naszego przeciwnika, a jesteśmy główkę do przodu.

Pistols / pistolety

M1911 - odblokowany na poziomie 16

USP - odblokowany na poziomie 1

Desert Eagle - odblokowany na poziomie 43

Golden Desert Eagle - odblokowany na poziomie 55

Volt: Broń dodatkowa. Desert Eagle - największa porcja uszkodzeń okupiona brakiem możliwości montażu tłumika. Najlepszy do zadań ofensywnych, jeżeli interesuje nas bezszelestne zdejmowanie wrogów - M1911 wystarczy. Korzystając z "Przesady" możemy zrezygnować z pistoletu na korzyść innej broni głównej - nie opłaca się, tracimy jedne slot na "perki", a DE jest wystarczająco zabójczy. Posiadanie pistoletu z włączonym "ostatnim bastionem" umożliwia nam prowadzenie ostrzału na granicy śmierci.

Night: Co tu dużo mówić, oczywiście króluje Deagle. Świetna mobilność, duże obrażenia - kolejny must have w naszym ekwipunku.

Broń ręczna

W CoD 4 występuje tylko jedna broń do walki wręcz, ale jakże zabójcza. Jeden cios nożem z bliska i mamy stuprocentową pewność osunięcia się naszego wroga na ziemię. Chyba że on będzie szybszy. Najlepsza do ataków skrytobójczych i przy szturmowaniu wrogich pozycji kiedy stajemy z wrogiem twarzą w twarz.

Swoistą bronią-niespodzianką może być też granat użyty w wersji "kamikaze": wyciągamy zawleczkę i podbiegamy do oponenta...

Złote bronie

Z wyjątkiem Golden Desert Eagle, którego dostajemy po osiągnięciu 55 levelu, pozostałe możliwe są do zdobycia po "wymasterowaniu" danej kategorii broni, a więc zaliczeniu wszystkich Strzelców i Ekspertów w danej grupie wyzwań.

Bronie wybuchowe

Frag Grenade - typowy granat rozpryskowy, najlepiej rzucać nim między samochody :), ulubiona broń Męczenników powodująca rzucanie mięsa przez zabitych w ten sposób graczy

Flash Grenade - granat oślepiający

Stun Grenade - granat ogłuszający

Smoke Grenade - granat dymny

C4 - zdalnie odpalane ładunki wybuchowe, możliwe jest ich zniszczenie, najlepsze do ochrony podłożonych ładunków wybuchowych w S&D.

Claymore - miny lądowe odpalane automatycznie przy wejściu na nie wrogich jednostek

RPG-7 - wyrzutnia rakiet, nadaje się najlepiej do zestrzeliwania wrogich helikopterów oraz przerabiania na mięso różnych camperów siedzących w krzakach

Bronie wsparcia

Rozpoznanie radarowe UAV - po zabiciu 3 przeciwników pod rząd

Atak helikopterem - po zabiciu 5 przeciwników pod rząd

Bombardowanie nieprzyjacielskich pozycji - po zabiciu 7 przeciwników pod rząd

Voltaire & NightKing

Polecamy