|
|
|
REDAKCYJNE Wstępniak
AUTOR Playback.pl
|
Rewolucja 1996 roku. Duke Nukem, Diablo, Daggerfall, Tomb Raider. Na konsolach święcił wtedy triumfy Tekken 2 do spółki z Final Fantasy 7, odmieniając życie i młodość tysięcy osób w naszym kraju - w tym również mojej osoby. Ponad dziesięć lat temu branża gier komputerowych wkraczała w nową fazę, wypluwając z siebie coraz to bardziej innowacyjne tytuły. Nowe możliwości, jakie pojawiły się dzięki piątej generacji konsol i raczkującym jeszcze wtedy, a kosztującym bajońskie sumy "akceleratorom 3d", sprawiły, że świat zalewany był tytułami ze wszech miar nowatorskimi. Trzeci wymiar otwierał nowe możliwości, tworzył nowe gatunki, przełamywał dotychczasowe bariery. Można by rzecz, że w sferze kreatywności od tamtej pory nastąpił regres i powielanie schematów, kopiowanie gier i rozwiązań, które odniosły komercyjny sukces. Kolejne klony rtsów, kolejne strzelaniny fpp, poza ulepszoną warstwą graficzną niewnoszące wiele nowego. Kiedyś wystarczyły 2 mega RAM by tworzyć dzieła sztuki. Dzisiaj potrzebujemy 2 giga, by uruchomić najnowszy system operacyjny…
Wtedy to przyszła na świat. Ponad dziesięć lat temu po raz pierwszy zagościła na naszych ekranach. Lara Croft. Najbardziej znana bohaterka gry komputerowej, ikona popkultury, cybernetyczny symbol seksu. Połączenie Indiany Jonesa z Katarzyną Figurą ;) Co przesądziło o jej sukcesie, poza dwoma ogromnymi, będącymi przedmiotem naszych marzeń, handgunami? Klimat przez duże K, zwiedzanie zaginionych światów, poszukiwanie artefaktów z zamierzchłych cywilizacji… Dziś, dzięki wydaniu Anniversary, powraca jeszcze raz na nasze ekrany. Nie wszystko wyszło tak jak powinno, szwankuje głównie praca kamery, widać, że developerzy śpieszyli się z oddaniem swego produktu, ale mimo to, pierwsze godziny sprawiają, że ten dawny czar powraca. Tiahuanaco, Pałac Midasa, Świątynia Khamoona… Larze Croft niniejszym numerem oddajemy swoisty hołd. Zasługuje na to.
A co poza tym? Kolejne sześćdziesiąt świeżych tekstów. Nie sposób pominąć hucznie zapowiadanej nowej odsłony Command & Conquer 3: Wojny o tyberium, idącej w szranki z SupComem Chrisa Taylora (z jakim skutkiem, o tym już w numerze), świetnie się zapowiadającego World in Conflict czy, jak zwykle przereklamowanych, Piratów z Karaibów. Wchodzimy również szerzej na poletko konsol. Recenzja Gears of War oraz test PSP mówią same za siebie. Od następnego numeru możecie się spodziewać znacznie większej dawki informacji z tegoż rynku, recenzji konsolowych gier i zapowiedzi - w tym również na PS3.
Co więc pozostaje? Życzyć przyjemnej lektury i udanych wakacji, odrobiny wypoczynku, choć może nie od gier, bo tych nigdy mało!
Krzysztof Sykta
Redaktor Naczelny
Lara Croft
|
|
|
|
|
|
|
TEKSTY NUMERU |
|
Recenzja - Tomb Raider: Anniversary
Voltaire: Pamiętam moje pierwsze chwile z Larą Croft przed dziesięciu laty, gdy podstawową maszynkę do gier stanowił cudny plejak, a człowiek nie musiał martwić się o niedobór RAM-u czy z...
|
|
|
C&C 3: Wojny o tyberium
I rzekł: Powstań! I Łazarz powstał z martwych. I spojrzał dookoła na tych, którzy pełni lęku stracili wszelką nadzieję, którzy skuleni i wystraszeni oczekiwali końca. Lecz koniec zamienił...
|
|
|
Silent Hunter 4
Stalowy pancerz okropnie trzeszczał. On tego nienawidził. Zawsze, gdy poruszali się na tej głębokości miał wrażenie, jakby lada chwila miały się pojawić szczeliny, przez które zacznie wpa...
|
|
|
Gears of War
Pamiętasz Far Cry? Co to za pytanie, oczywiście, że nie zapomniałeś o tej grze. Miała świetną grafikę, ciekawe misje, olbrzymie mapy, dużo świeżych pomysłów, a co najważniejsze - nikt jej...
|
|
|
Sony PSP
Moja przygoda z przenośnymi maszynkami do grania rozpoczęła się od GameBoya w wersji Color wydanego przez Nintendo. Miałem wtedy raptem 10 czy 11 lat i moja kolekcja gier ograniczała się ...
|
|
|
Koncert KULT - relacja
20 Maj 2007 roku był dla miasta Płocka wieczorem magicznym, był to bowiem dzień finału Juwenaliów Płockich, obchodzonych nieprzerwanie od 1968r. Zespoły, jakie wystąpiły podczas koncertu ...
|
|
|
|
|